Nízká úroveň mezd v ČR vede k nebezpečnému technologickému zaostávání ekonomiky
4. 1. 2018 / Bohumil Kartous
Deník NY Times vydal zajímavou reportáž o tom, kterak je švédský pracovní trh připraven na postupující robotizaci. Zat...12. 7. 2017
Tři evropské společnosti pracují na průlomovém projektu výstavby robotické lodi, oznámila francouzská společnost v úterý.
Půjde o "první autonomní, plně automatizované a úsporné prototypové plavidlo pro námořní operace na světě," tvrdí Bourbon v tiskové zprávě.
V současnosti jsou využívány malé bezosádkové lodi pro operace v blízkosti pobřeží, ale neexistují technické bariéry pro výstavbu větších bezosádkových a automatizovaných plavidel.
Cílem je postavit automatizované plavidlo, které dokáže dopravit lehké náklady na energetické a rybářské farmy a poskytne zálohu pro případy mimořádných situací. Může být také využito pro podporu vědeckých a hydrografických misí.
ASL a Kongsberg od loňska pracují na návrhu katamaranu s názvem Hrönn.
Projekt se dopracoval k 37 m dlouhému plavidlu poskytujícímu větší dopravní kapacitu a flexibilitu.
Prototyp bude postaven v Norsku a bude působit na speciálním polygonu v Trondheimském fjordu pod dohledem norských námořních úřadů.
Kongsberg na svém webu tvrdí, že plavidlo bude zpočátku fungovat na dálkové ovládání. Po vyvinutí řídících algoritmů přejde k plně automatizovanému provozu.
Očekává se, že Hrönn bude postaven v norské loděnici Fjellstrand AS.
Podrobnosti v angličtině: ZDE
Diskuse