„Známky nám ukazují, že
transparentnost prezidentské kampaně je v Česku spíše podprůměrná.
Nejlepší známka 2,1 Danuše Nerudové naznačuje, že je stále třeba
zapracovat na průhlednosti financování kampaní a otevřené komunikaci
související s politickým marketingem uchazečů o Hrad,“ vysvětluje ředitel TI Ondřej Kopečný.
„Letošní hodnocení rozkrývá, že žádný z prezidentských
kandidátů si nevzal téma transparentnosti kampaně opravdu za své.
Uchazeči o Hrad se sice pohybují v mezích zákona, i když někteří stále
zneužívají jeho slabá místa. Málokdo se však rozhodl jít nad rámec
současných pravidel a zveřejnit další důležité informace, které se
týkají například subdodavatelů kampaně nebo obsazení důležitých míst v
Kanceláři prezidenta republiky,“ dodává.
Sběr dat pro hodnocení byl ukončen v pondělí 2. ledna 2023. Detailní
informace týkající se hodnocení najdete na profilech kandidátek a
kandidátů na speciálním webu TI transparentnivolby.cz.
Jaké jsou hlavní nedostatky současných kampaní z pohledu transparentnosti se dále dočtete u nás na webu.
TI také v následujících dnech přinese další informace a analýzy
týkající se mimo jiné online politického marketingu a jak si
prezidentští uchazeči vedou na sociálních sítích.
|
Diskuse