30. 3. 2010 / Bohumil Kartous
Reakce na článek "Přijímací zkoušky přes SCIO aneb zkouška servilnosti a ochoty platit"
Jako zástupce společnosti Scio bych rád reagoval na text pana Erika Dohnálka, který se týká "přijímac...
29. 3. 2010
Řada lidí dnes žije v představě, že ono stačí jakýkoliv výrobek nakreslit a potom vyrobit a že v tom vlastně není nic těžkého. Jenže pokud se rozhlédneme kolem sebe, ani netušíme, že drtivá vět...
26. 3. 2010
V sobotu 20. 3 jsem se zúčastnil tréninkového dne Scio, abych se lépe připravil na národní srovnávací zkoušky z OSP (obecné studijní předpoklady), které mnoho českých vysokých škol (FSV UK...
26. 3. 2010 / Leopold Kyslinger
Článek Jana Šimůnka "Problém současné školské matematiky" neodráží realitu vyučování matematiky, ale hromadí představy a dojmy, které neodpovídají skutečnosti. Je obtížné takovou chaotickou z...
25. 3. 2010
(Reakce na stať Miloše Dokulila: Škola hrou? Ani náhodou!)
Významná část vyučujících matematiky má naučeny nazpaměť stovky stran symbolů, aniž by byli schopni vysvětlit, co který znamená (a z...
Škola hrou? Ani náhodou! (3)
24. 3. 2010 / Miloš Dokulil
Už v minulé stati této série úvah hned úvodem padla zmínka, že možná je předčasné vytyčovat ve školství nějaké mety. Také se tam uvádělo, že možná lidské poznávání se šíří geometrickou řado...
24. 3. 2010 / Zdeňka Petáková
"Jde o autenticitu nebo už jen imitaci na našich vzdělávacích ústavech?" zaznělo v naplněné Velké aule Filozofické fakulty Univerzity Karlovy 16. března 2010. Na 250 posluchačů zde vyslechlo př...
24. 3. 2010 / Boris Cvek
Rád bych se vyjádřil k diskuzi o povaze současné mládeže. Nedávno jsem se bavil přes internet s jedním velmi nadaným slovenským gymnazistou (15 let), jehož texty připomínají něco mezi Comte de La...
15. 3. 2010
Více než 80 rektorů britských univerzity nyní má vyšší plat než britský ministerský předseda. Přitom na anglických univerzitách nyní probíhají drastické škrty a dochází k propouštění univer...
10. 3. 2010
K příspěvku "Učitel má přesvědčovat osobně, ne zakazovat" bych si jako učitel na Gymnáziu Václava Hraběte Hořovice dovolil připojit malou tečku. Jiří Fojt se mýlí, pokud v souvislosti s řešením...