Školství

Časovaná bomba jménem matematika

29. 3. 2010

Řada lidí dnes žije v představě, že ono stačí jakýkoliv výrobek nakreslit a potom vyrobit a že v tom vlastně není nic těžkého. Jenže pokud se rozhlédneme kolem sebe, ani netušíme, že drtivá vět...

Jak je tomu s matematikou?

26. 3. 2010 / Leopold Kyslinger

Článek Jana Šimůnka "Problém současné školské matematiky" neodráží realitu vyučování matematiky, ale hromadí představy a dojmy, které neodpovídají skutečnosti. Je obtížné takovou chaotickou z...

Problém současné školské matematiky

25. 3. 2010

(Reakce na stať Miloše Dokulila: Škola hrou? Ani náhodou!) Významná část vyučujících matematiky má naučeny nazpaměť stovky stran symbolů, aniž by byli schopni vysvětlit, co který znamená (a z...

Zbohatlické elitářství ve škole

24. 3. 2010 / Boris Cvek

Rád bych se vyjádřil k diskuzi o povaze současné mládeže. Nedávno jsem se bavil přes internet s jedním velmi nadaným slovenským gymnazistou (15 let), jehož texty připomínají něco mezi Comte de La...

Nekejhám v houfu

10. 3. 2010

K příspěvku "Učitel má přesvědčovat osobně, ne zakazovat" bych si jako učitel na Gymnáziu Václava Hraběte Hořovice dovolil připojit malou tečku. Jiří Fojt se mýlí, pokud v souvislosti s řešením...