8. 10. 2007 / Jiří Beránek
"Možnosti státního rozpočtu budou vždy nedostatečné. Potřebujeme proto daleko více soukromých zdrojů. Zaprvé potřebujeme školné. Součástí programového prohlášení vlády je teze, která nám ukl...
4. 10. 2007 / Bohumil Kartous
Hlasy, které jsou slyšet, byly českými akademiky (převážně) a umělci (řídce) vyzvány k tomu, aby prostřednictvím své rezonance zvrátily převládající mediální diskurs na téma vzdělávání. Někte...
28. 9. 2007 / Michal Giboda
Jan Beránek, čerstvý absolvent Pedagogické fakulty UK v Praze, ve svém článku "Studium na Pedagogické fakultě UK jako předpeklí" publikovaném v Britských listech z 10. září 2007 shrnul své...
10. 9. 2007 / Jiří Beránek
Jisté nakladatelství přišlo s edicí příruček "Rádci pro život", v jejímž rámci vydalo i knihu B. Geuea Jak si udělat ze života peklo. Tuto knihu si nekoupím, protože bych mohl podobnou napsat: stač...
2. 9. 2007 / Ladislav Kahoun
Dnes začíná školní rok a naše děti budou pětkrát týdně zbaveny osobní svobody, zavřeny do školních tříd a dokonce se nebudou smět ani hnout ze židle. Takové podmínky nejsou ani v nejtvrdším v...
22. 6. 2007
Reaguji na článek "Šikana ve školách" od Josefa Víta. Nechci být obhájcem MŠMT, ale tvrzení "Ten kdo by situaci měl řešit, nic neřeší. Myslím tím ministerstvo školství," je poněkud přehnané, stač...
22. 6. 2007 / Josef Vít
V poslední době věnují sdělovací prostředky značnou pozornost šikaně na školách. Televize nám ukazují záběry, které si natočili sami žáci a chlubí se jimi na internetu. Jsou to otřesné záb...
11. 6. 2007
Už ve věku tří let zaostávají děti z chudých rodin za svými středostavovskými současníky ve společenském a vzdělávacím vývoji o celý rok, zjistil průkopnický výzkum z jedné londýnské univ...
1. 6. 2007
Ke státním maturitám bych se rád vyjádřil jako učitel angličtiny na střední škole, reaguji tak na článek doktora Hausenblase Nečisté maturity 2007, píše Jiří Šíp.
Nejprve k současné po...
1. 6. 2007 / Bohumil Kartous
V reakci na článek Ondřeje Hausenblase se pan Šíp dopouští několika omylů. Pan Šíp uvádí řadu zcela smysluplných argumentů, které dokazují, v čem je koncept reformované maturity lepší a jak může ...