13. 6. 2008
Musím se přiznat, že ráno hned po novinkách pročtu všechny zajímavé články na Britských listech a jsem velmi ráda, že ještě existují noviny, kde lze najít spoustu zajímavého a obsahově rozmanitého ...
Z pohledu učitele na základní škole
12. 6. 2008
Každý jistě ví, že v pondělí 9. června 2008 opět stávkovali učitelé. Ale kupodivu jejich stávka vyvolává větší vlnu různých emocí než u většiny stávkujících oborů. Ozývaly se různé ohlasy -- ...
12. 6. 2008 / Wenzel Lischka
Ta naše povaha česká se opět projevila při stávce učitelů. Podobně jako když stávkovali železničáři nebo lékaři, tak i nyní jsme těm stávkujícím učitelům nemohli přijít na jméno. Co by nechtěli...
10. 6. 2008 / Bohumír Tichánek
Lékař léčí, ale příroda uzdravuje. Záleží na organismu, jak se má k dalšímu životu; léčením se životaschopnost jen podporuje. Profesoři výběrových škol můžou žít v přesvědčení, že své studenty ...
10. 6. 2008 / Václav Špíka
Ve své práci v posledních letech jsem se setkával většinou se studenty a absolventy ekonomických směrů vysokých škol. Překvapilo mě např. to, že mnozí byli velmi nesmělí a nerozhodní třeba ...
10. 6. 2008
Zkušenost pana Golga je skutečně nepříjemná (sám mám, bohužel, podobnou). Avšak myslím, že není dobré takto celý problém generalizovat, protože kupříkladu my (poslední ročník gymnázia), máme v...
10. 6. 2008 / Jan Čulík
Je opravdu zvláštní, jak Štěpán Kotrba zarytě hájí zastaralý status quo, a to v mnoha oblastech lidské činnosti. Přesvědčení, že většina obyvatelstva jsou idioti, s nimiž se "nedá pracovat", je z...
10. 6. 2008 / František Řezáč
Z diskuse o úrovni českých učitelů by se neměl vytratit důvod, který
zde tuto diskusi vyvolal, tedy stávka učitelů. Zaměstvatelům stávka
vadí a vymýšlejí způsoby, jak jí zabránit. Jedním ze...
10. 6. 2008 / Pavel Drs
S hodnocením Jana Čulíka do jisté míry souhlasím, domnívám se ale, že je třeba zvážit příčinu a následek. Dobří učitelé totiž již z velké části ze škol vypráskáni byli.
Znám několik ředitelů...
10. 6. 2008 / Boris Cvek
Podle mého názoru to základní, co by měly školy dát žákům a studentům, je otevřenost, flexbilita, vnímavost k souvislostem a kontextům, umění budovat si názor a názor měnit, nebát se myslet a nev...