22. 4. 2004 / Václav Votruba
Formálně proto, že jsme se nesešli a neodsouhlasili, že chceme stávkovat.
Fakticky proto, že středeční stávka je organizována jako varování vládě. "Pokud nedá
více peněz na čtrnácté platy, sáhnem...
21. 4. 2004
Dobrý den,
doufám, že to nebude znít jako nehorázná reklama, ale rád bych v reakci na Váš článek Pár slov ke školství ZDE rád upozornil čtenáře Britských listů na svou Elektronickou učebnici ...
19. 4. 2004 / Jan Čulík
Děkuji M. V. Steinerovi za jeho zajímavý článek k problémům českého školství na základě německé zkušenosti ZDE. K tomu bych chtěl z osobní zkušenosti dodat toto:
Největším problémem s c.k. rakous...
15. 4. 2004
K článku Patří ČR opravdu k zemím EU s nejnižším počtem vysokoškolsky vzdělaných občanů? ZDE
Je to krásně zmatený výklad o jiném problému než je v titulku, míní Jiří Vojtěch:
Patří ČR opravdu k zemím EU s nejnižším počtem vysokoškolsky vzdělaných občanů?
14. 4. 2004 / Vladimíra Al-Maliki Levá
V Britských listech vyšel dne 8. dubna článek s nadtitulem: "Zdrcující kritika z Bruselu" a s titulkem: "ČR patří k zemím EU s nejnižším počtem vysokoškolsky vzdělaných občanů". Vždy, když se vyroj...
O pedagogice možná trochu jinak:
2. 4. 2004 / Miloš Dokulil
V následujícím textu si všimnu některých konverzačních námětů naší současnosti v inspirujících podnětech navozených kdysi dávno (doslova před sto a více lety) Masarykem. Přitom poukáži na některé a...
2. 4. 2004 / Hynek Hanke
Malá úvaha o tom, proč dnešní lidé jak pštrosi strkají hlavu do
písku před světem, ve kterém žijí. To už nikdo nechce vědět? Nikoho
nezajímá, jaká je příroda a jaká překvapení skrývá? Nikdo ned...
1. 4. 2004 / Ivo Bystřičan, Petr Jedlička
Je tomu několik desítek let, co Ivan Illich napsal knihu Odškolnění společnosti a Alvin Toffler svůj slavný Šok z budoucnosti, v nichž oba (byť z odlišných důvodů) tvrdě kritizovali způsob výuky v...
25. 3. 2004 / Jan Čulík
Jako učitel jsem si už dlouhá léta vědom palčivé nedostatečnosti mluveného jazyka jako nástroje komunikace. Vím, že hodinu (nebo dokonce déle) hovořit k studentům na přednášce jako jediný nepřet...
24. 3. 2004 / Hynek Hanke
Já věřím, že obrovská chyba, kterou dělá mnoho učitelů při přednášení na středních školách, je to, že chtějí do hlav studentů nacpat *všechno*. Pro mne to většinou končí tím, že nevím nic o ničem.
...