O zkušenostech z Číny
10. 4. 2008
Mám dvě poznámky, píše Petr Škoda: 1. na rozdíl od lidí, kteří nebyli v Číně, ale vědí, že je to tam hrozné, jsem v Číně byl dvakrát. Poprvé jsem asi 10 dní prováděl měření v jedné starší t...
10. 4. 2008
Mám dvě poznámky, píše Petr Škoda: 1. na rozdíl od lidí, kteří nebyli v Číně, ale vědí, že je to tam hrozné, jsem v Číně byl dvakrát. Poprvé jsem asi 10 dní prováděl měření v jedné starší t...
10. 4. 2008 / Štěpán Kotrba
Bezvládí je horší než nedemokratická vláda. Nenaučil jsem se jako novinář věřit mnoha novinářům. Nenaučil jsem se jako analytik a komentátor věřit těm, kteří pracují převážně s nedostatkem informa...
10. 4. 2008 / Aleš Uhlíř
V poslední době se v Britských listech lze setkat s pochvalnými člány o Číně, jako je kupř. příspěvek "Čína, jak ji neznáte" (BL 9. 4. 2008). Evropští studenti jsou prý smutní, že musí Čín...
10. 4. 2008
Byl jsem v ČLR v roce 1998, což je dost dávno na rychlost vývoje, píše Karel Hampl. Nebyl jsem s cestovní kanceláří. Navštěvoval jsem kromě hotelů, památek, restaurací, velkoobchodních kancelá...
10. 4. 2008
Lukáš Zádrapa má plnou pravdu v tom, že postoj redakce Britských listů k Číně není konzistentní s postoji k celé řadě jiných témat (také by se tomu dalo říkat pokrytectví). Vystupujete proti omez...
10. 4. 2008
Kritika čínské komunistické diktatury může být oprávněná, ale, jak se zdá, život je jinde, píše Petr Nachtmann a poukazuje na tuto zprávu:
9. 4. 2008
Skupina 220 britských studentů a studentů z EU (včetně České republiky) se už po téměř měsíčním pobytu vrátila z Číny. K dezorientaci, způsobené osmihodinovým časovým posunem, přispívá i smutek z o...
9. 4. 2008
Nemohu si pomoct, ale články o Číně, které vycházejí na BL, a zřejmě odrážejí převládající tendence v britském tisku, se mi zdají hodně obdobné těm, jaké vycházely před 2. světovou válkou v ameri...
8. 4. 2008 / Lukáš Zádrapa
Ačkoli nechci polemizovat se Štěpánem Kotrbou, pokud jde geopolitické změny, nemůžu si odpustit poznámku. Nerozumím tomu, že sám příznivce sociálně spravedlivé společnosti a citlivé politiky, na ...
8. 4. 2008 / Bohumil Kartous
Když římský císař Theodosius zrušil starověké olympijské hry, byla to součást jeho boje za nastolení nové světové teologie. Jako unilaterální mocenská síla tehdejšího světa to nepochybně považoval ...