Konspiračně teoretická americká televize Newsmax spektakulárně popřela, že by byly letošní americké prezidentské volby zfalšovány

22. 12. 2020

čas čtení 2 minuty
Ultrapravicová konspirační americká televize Newsmax, která dlouhé týdny šířila lži, že listopadové americké prezidentské volby byly zfalšovány a že je vyhrál Donald Trump - Trump k této televizi přešel od televize Fox News, kterou zhrzeně odmítl, že ho "zradila" - nyní odvysílala spektakulární prohlášení, že volby zfalšovány nebyly. Zřejmě jí hrozila žaloba:

"Od prezidentských voleb vystupovali v naší televizi Newsmax různí hosté, právníci a zvolení činitelé a vyjadřovali své názory o (volebních) systémech firem Smartmatic a Dominion.  Obě jsou to firmy, které ve Spojených státech nabízejí technickou podporu pro volby. Televize Newsmax by chtěla objasnit ohledně svého zpravodajství, že netvrdila, že určité výroky o těchto firmách jsou pravdivé. Existuje několik faktů, s nimiž by naši diváci a čtenáři měli být seznámeni.

Televize Newsmax nezjistila žádné důkazy, že by se firmy Dominion a Smartmatic navzájem vlastnily nebo měly jakékoliv vzájemné podnikatelské vazby. Nemáme žádné důkazy, že by firma Dominion používala softwaru firmy Smartmatic nebo obráceně. Nemáme žádné důkazy, že by firmy Dominion či Smartmatic používaly software nebo přeprogramovávaly software, které by manipulovalo hlasy při volbách v roce 2020.


 

Firma Smartmatic informovala, že její software bylo ve volbách v roce 2020 použito pouze v Los Angeles a nebylo použito v žádných nerozhodných státech, kde tvrdila Trumpova kampaň, že zvítězila. Televize Newsmax nemá žádné důkazy o opaku. Firma Dominion uvedla, že nemá žádné vlastnické vazby na rodinu Pelosiových, na rodinu Feinsteinových, či na rodinu Clintonových, na Hugo Chaveze či na vládu Venezuely. Ani firma Dominion, ani firma Smartmatic nemají žádné vazby ani vztahy k Georgi Sorosovi. Firma Smartmatic je americkou firmou a nevlastní ji venezuelská vláda, Hugo Chavez ani žádný zahraniční činitel či instituce. Smartmatic zdůrazňuje, že neprovádí žádné operace ve Venezuele, i když tato firma dělala ve Venezuele od roku 2004 do roku 2017 volební projekty, nebyly však nikdy financovány Hugo Chavezem, ani neměla korupční vazbu na něho, ani na venezuelskou vládu. Pro další informace k tomuto tématu prosíme, obraťte se na naše internetové stránky newsmax.com, kde se dočtete fakta o firmách Dominion a Smartmatic, která byste měli znát."



0
Vytisknout
4840

Diskuse

Obsah vydání | 29. 12. 2020