Cestující donucena zaplatit Ryanairu 7500 Kč za vytištění pěti palubních vstupenek

23. 8. 2012

čas čtení 1 minuta

Stížnost Angličanky Suzy McLeodové ohledně "neférového" poplatku od kontroverzní "levné" letecké společnosti Ryanair podpořilo na Facebooku více než 350 000 lidí.

Společnost Ryanair, která mimochodem létá i z Brna do Londýna, vyžaduje, aby si cestující vytiskli doma palubní vstupenku, než přijdou na letiště. Když se dostaví na letiště bez vytištěné palubní vstupenky, zaplatí za její vytištění 60 liber (1800 Kč) v Británii a 60 euro na evropských letištích.

Dne 15. srpna letěla Suzy McLeadová se čtyřmi dalšími členy své rodiny s Ryanairem ze Španělska do Anglie. Palubní vstupenky si nevytiskla, ale přinesla je na letiště ve formátu PDF ve svém mobilním telefonu. Letecká společnost ji donutila zaplatit celkem 300 euro za vytištění pěti palubních vstupenek.

Napsala o tom stížnost na Facebook a do pěti dní ji podpořilo 358 000 lidí, z nichž 18 000 připsalo další katastrofické zkušenosti s firmou Ryanair.

Ryanair zvýšil poplatek za vytištění palubní vstupenky na letišti na 60 liber/euro loni v prosinci. Účtuje také zákazníkům 6 liber na osobu "administrativního poplatku" a dalších 6 liber na osobu za "internetový check-in". Letecká společnost také nyní zákazníkům účtuje "Daň EU261", z kteréhožto poplatku hradí odškodné za zpoždění, které letecká společnost musí podle zákona EU zákazníkům poskytovat. Zákazníci také nyní platí "Daň ETS" na úhradu pokut pro firmu Ryanair za překračování limitu uhlíkových emisí. Cestující leteckou společností Ryanair také platí za každé zavazadlo mezi 15 - 40 librami za kus.

Poplatky jsou numericky stejné v librách jako v euro, ale v důsledku silné libry platí britští zákazníci nyní o 25 procent více než zákazníci letící z evropských zemí.

Podrobnosti v angličtině ZDE

0
Vytisknout
8393

Diskuse

Obsah vydání | 24. 8. 2012