Koutek reklamní tuposti:

"...na všech sloupích"

29. 1. 2014 / Tomáš Koloc

čas čtení 1 minuta

... je druhý verš rýmovačky, kterou nás na základní škole častovala naše třídní učitelka, když jsme se zvěčňovali prakticky všude, kam jsme přišli. Holdingové firmy Sipox a Incheba udělaly totéž, když se rozhodly zanechat svá loga na vitrážích hlavní lodě katedrály Svatého Martina v Bratislavě.

Historicky vzato; na tom, že obchodníci, kteří na to mají, financují výzdobu chrámu, kde bylo mimo jiné korunováno jedenáct uherských králů (a kde je pohřbena i slavná příznivkyně Jana Husa, česká královna Žofie), a pod touto výzdobou se zaskví jejich jméno, by nebylo nic divného. Tímto způsobem byla financována sakrální umělecká díla od nepaměti a donátorským signováním byla od určité doby také financiérům vzdávána patřičná čest -- a možná i poskytnuta reklama. Loga sponzorských firem jsou však HLAVNÍM MOTIVEM vitráží v dnešním metropolitním chrámu Slovenska, což je jev, který z reklamní tuposti usvědčuje jak autory, tak i památkáře, a v neposlední řadě i správu této římskokatolické farnosti...

Za fotografii, převzatou z jeho facebookového profilu, děkujeme panu Jozefu Lipovi.

Proč tento koutek?

Reklama je součástí veřejného prostředí. Ovlivňuje naši řeč a vnímání estetiky, ať chceme nebo ne. Proto by měla dodržovat aspoň základní kulturu vyjadřování. Budeme publikovat takové příklady firemní komunikace, kde neschopnost jejího tvůrce či zadavatele překročila míru jazykové či jiné normy. Snad to přispěje ke kultivaci okolí nás všech.

0
Vytisknout
12647

Diskuse

Obsah vydání | 31. 1. 2014