Sebevražda v důsledku církevnické úzkoprsosti

26. 2. 2014 / Boris Cvek

čas čtení 3 minuty

Nedávno obletěla médii zpráva, že čtrnáctiletý chlapec Filip spáchal sebevraždu kvůli své homosexuální orientaci. Přišlo mi to divné. Jednak v tom věku člověk nemusí mít úplně jasno o své sexuální orientaci a má-li s ní problém, může vyčkávat. Jednak dnešní mladí lidé v ČR jsou vůči homosexualitě spíše velmi tolerantní. Jak se ale ukázalo, Filip byl z katolické rodiny. Katolická církev sice ve svém katechismu říká, že věřící se mají k homosexuálům chovat s respektem a empatií, nicméně -- a to si mnozí městští, osvícení, liberální katolíci vůbec nechtějí připustit -- trvá na tom, že homosexuálové nesmějí milovat a být milováni v plném smyslu, nesmějí žít spolu v manželství. Tedy na jedné straně se hlásá vstřícnost, velkorysost, na druhé straně naprosté odmítání klíčové lidské potřeby milovat a být milován (i tělesně samozřejmě).

Tento rozpor může být naprosto trýznivý a neúnosný pro dospívající mysl. Kromě toho de facto za slovy o respektu a empatii může být obyčejná úzkoprsost a frustrace reálného kněze, jak to naprosto děsivě a pravdivě demonstruje následující událost, která se stala na Filipově pohřbu (samozřejmě v katolickém kostele... pro mne je těžko myslitelné, že kluka, který spáchal sebevraždu kvůli homofobii, nechám pohřbít institucí, která homofobii po staletí pěstuje a která po staletí dělá z homosexuálů kreatury, pro mne to je velmi podobné, jako nechat pohřbít žida umučeného v koncentráku -- a je důvodné se domnívat, že Filip byl de facto psychicky umučen -- nějakým nacistickým obřadem).

"A když už se to chýlilo ke konci asi po dvou hodinách a měla se začít odnášet rakev, tak vystartoval místní farář a začal, že už nechtěl mluvit, ale že se musí ozvat na to, co tam povídal ten předseda gayů a že to rozhodně takhle není a že registrované partnerství je hrozný problém a ať si lidi jsou homosexuálové, ale že se tak přece nemusí chovat. Obrátil se přímo na Tomáše Adámka a říkal: "Vy jste taky vzniknul ze spojení muže a ženy a co tady si jako vymýšlíte." Ale pak to ještě dospělo do další horší fáze, kdy se ten kněz obrátil takhle na tu rakev, vedle které stál a říkal: "Já Filípka taky znal a měl jsem ho rád a jsem si jistý, že on by s tím, co tady zaznělo, nesouhlasil." A to bylo jak bodnutí do srdce. Já jsem v tu chvíli vykřikla: "To vy jste ho zabil, vy a lidi jako jste vy." Filípkovy sestry tam začaly vzlykat a řvát: "Vypadněte, mlčte."

BC: Neřekl, že Filipa zabil ten pan farář a lidé jako on. Ten pan farář pouze trval na tom, v čem byl katolickou církví vychován. Uvědomme si, že tohle trvá po staletí a že současný model "vstřícnosti a empatie" k homosexuálům je obrovský pokrok a moderní výdobytek druhé půlky 20. století. Pikantní na tom může být to, že v této instituci homosexuálové a pedofilové vychovávají lidi k nenávisti k homosexuálům a pedofilům. Jak to reálně funguje, se čtenáři mohou dočíst třeba ZDE.

0
Vytisknout
12770

Diskuse

Obsah vydání | 28. 2. 2014