Jak přežít kyberprostor

15. 10. 2020 / Bohumil Kartous

Od společností s vysokou perspektivou ve 21. století nás dělí menší schopnost vnímat a prosazovat veřejný zájem. Ten může mít různě dlouhý horizont, přičemž vzdělávání patří k veřejným zájmům s jedním z nejdelších horizontů a tedy i obdobím investiční "sklizně". Na vzdělávání, na jeho investiční podpoře, na jeho aktualizaci, na výběru a přípravě učitelů lze měřit míru komplexní společenské vyspělosti. K tomu, abychom dosahovali lepších pomyslných skórů, musíme nutně hledat větší společenskou shodu. Ta ale stojí na důvěře, kterou jsme v období totality a posttotalitního sobeckého naplňování atomizovaných potřeb na úkor ostatních doposud neupevnili. Co dalšího je důležité ve vzdělávání, jaké jsou jeho hlavní cíle ve 21. století a jak k nim dospět, o tom debatoval Bob Kartous (on-line) se studenty Mendelova gymnázia v Opavě v rámci cyklu Moderní výzvy.

0
Vytisknout
2417

Diskuse

Obsah vydání | 20. 10. 2020