Absolutní ničitel Charlie Kirk "by býval Ježíšovým třináctým apoštolem"...
19. 9. 2025
Ještě se dá jít pořád dàl... hlavně to nekritizujte, nebo Vás vypnou 🙈🦍🙏 https://t.co/J16gbDoIfw— petr fischer (@petrfischer3) 
13. 9. 2025 / Fabiano Golgo
Jsou to věci, které se učíme v občanské výchově a 
které recitujeme na pohřbech. Pravda je však taková, že život a smrt, 
zejména na veřejné scéně, jsou jen zřídka takto čisté. Hovořit o odchodu
 Charlieho Kirka, aniž bychom plně zhodnotili jeho životní dílo, by byl 
určitý druh morální nepoctivosti. Znamenalo by to zavírat oči před 
samotnou silou, která z něj učinila významnou postavu – silou, která se 
nakonec možná stala jeho zkázou.
Kirk, v útlém věku 31 let, byl 
mužem éteru a přednáškových sálů. Jeho živobytím nebyly myšlenky, 
alespoň ne v klasickém slova smyslu, ale jakýsi druh politického 
performativního umění. Živil se provokacemi své doby a jeho specialitou 
bylo hledat tu nejošklivější, nejrozpornější stránku jakéhokoli tématu a
 poté ji bránit s téměř náboženským zápalem. Vybudoval si kariéru na 
tom, čím byl: profesionálním antagonistou.
Jak již bylo řečeno, 
jeho specifický zájem se soustředil na stále se rozšiřující a pro něj 
hluboce znepokojivý svět těch, kteří se nekonformují s tradičními 
představami o genderu a sexualitě. Byl mužem, který v trans osobě viděl 
„pulsující prostředníček bohu“ a v lednovém povstání zmeškanou 
příležitost pro „gay sex“ v sálech Kongresu. Člověk může jen žasnout nad
 zvláštní alchymií, která dokáže proměnit prosté vyjádření lidské 
identity v kosmickou urážku nebo násilnou vzpouru v obscénní komedii. 
Šlo v jádru o promyšlený absurdismus.
A tak, když nyní slyším 
chór hlasů, které trvají na tom, že se o jeho násilném konci musí 
hovořit izolovaně, jako by jeho rétorika a jeho život byly dvě oddělené 
věci, připadá mi to jako hluboké nepochopení příčiny a následku. 
Příspěvek Kirka společnosti nespočíval ve stavění mostů, ale v jejich 
odstřelování. Byl evangelistou rozdělení a našel si početné a vstřícné 
publikum v zemi, která se zdá být k tomu stále náchylnější.
Otázkou
 tedy není, zda byla jeho smrt oprávněná. Nebyla. Otázkou spíše je, jak 
můžeme diskutovat o jeho odkazu, aniž bychom uznali, že samotná semínka 
jeho veřejné kariéry – neustálé, neochvějné pěstování nepřátelství – 
byla možná také semínky jeho tragického a násilného konce. Je to ponurá 
poezie a závěrečný, strašlivý argument v životě, který jimi byl 
prodchnut.
Diskuse