Budvar!
16. 6. 2022 / Jiří Hlavenka
Fakticky je to bezvýznamný spin, který akorát odvádí pozornost od podstatného, ale umožňuje trošku srozumitelné ekonomické osvěty, a to si nenechám ujít. P...27. 1. 2020
Je to trapným důsledkem privatizace britských železnic, protože je
to už druhá soukromá železniční firma, která nedokázala řádně provozovat
vlakový provoz a musí být znárodněna. V květnu 2018 vláda znárodnila
hlavní železniční trať Londýn-Edinburgh-Inverness, protože soukromé
konsorcium Virgin Trains a Stagecoach nedokázaly uhradit peníze za udělenou provozovací koncesi.
Firma
Northern dostala svou provozovací železniční koncesi r. 2016, avšak
plány zlepšit železniční provoz ztroskotaly v důsledku odkladů při
modernizaci a elektrifikaci tratí a v důsledku zuřivého konfliktu s
železničním odborovým svazem. Po zavedení nového jízdního řádu v květnu
2018 se spolehlivost železniční dopravy naprosto rozpadla a už se nikdy
nevrátila k normálnímu provozu.
Podrobnosti v angličtině ZDE
Diskuse